USM U14

Lördag
Dagens första match spelades mot Norrköping. En ganska komfortabel seger där våra spelare fick utrymme visa upp sitt fina passningsspel. Mycket nervositet släppte. MRC domininerade och lät bara motståndarna få in ett försök.
Seger med 40 mot 5.

Andra matchen mot Stockholm Sharks började tuffare och det var ett jämt och fysikt spel där motståndarna till slut började började nötas ner och MRC kunde skapa en betryggande ledning.
Seger med 40 mot 10.

Dagens sista match var nervkittlande och den som gjorde tränarstaben mest stolta. Ett Uppsala med ett klart fysiskt övertag tog kommandot direkt i första halvlek och visade sig vara svårtacklade, starka i rucksen och dominerande i klungorna. Trots detta höll siffrorna sig nere. 10-5 till Uppsala i halvlek och flera spelare med småskador gjorde att det hängdes med huvudena i MRC-lägret. Lite peptalk i paus och sen började de jobba sig upp, spela vårt spel och utnyttja ytorna. Plötsligt var läget omvänt och matchen slutar med seger.
Seger med 25 mot 15.

u14_2jpg

Söndag
Första matchen mot fjorårets fysiskt stora silvermedaljörer Erikslund visste vi skulle bli tuff. Gänget gjorde sitt bästa och kämpade på, men motståndet blev för tufft. Matchen slutar med förlust.
Förlust 0 mot 40.

Andra matchen mot Borås blev en förvånande plump i protokollet. Vi förvändade oss en vinst men gänget lyckades inte tagga till, kanske självförtroendet fick en törn i första matchen, kanske bara för att de var trötta och för småskadorna började bli många.
Förlust 5 mot 15.

Sista gruppspelsmatchen mot Lycee Francais var ännu en tuff match. Franska skolan har vi mött många gånger och vet att de är väldigt duktiga. Matchen slutar med förlust.
Förlust 0 mot 55.

Bronsfinalen mot Uppsala blev oerhört jämn och spännande, gänget gav verkligen allt de hade kvar och övertaget i matchen böljade fram och tillbaka. Med 12 sekunder kvar av matchen stod det 25-25 när Uppsala lyckas få bollen över linjen och avgöra matchen.
Förlust 25-30