Shield Maidens, Sveriges första tjejturnering

I fredags begav sig fyra tjejer från MRC till Uppsala och Shield Maidens, Sveriges första tjejturnering. Förväntningarna var på topp med spelare från hela Sverige samt lag från Tyskland, Holland och Danmark!

I F16 klassen spelade Maja 7s rugby med ett inofficiellt danskt landslag. Bra spel, glada miner, tighta matcher, 2 vunna och 2 förlorade. Maja gjorde som vanligt en mycket stark insats och kunde briljera med sin erfarenhet och framåtanda!

image0jpeg

Leah, Emilia och Rebecca spelade 10-manna rugby i Skåne F14 tillsammans med spelare från Pingvin, LUGIoch Sharks. Ett nykombinerat lag som haft möjlighet att träna ihop två gånger på Limhamnsfältet inför turneringen och med bra vibbar. Även i F14 klassen blev det tuffa matcher men glada miner. Skåne lyckades vinna mot både Väst och Mälardalen och placerade sig som bästa F14 region i Sverige!Det blev dock en förlust mot ett outstanding Holländskt academy lag i finalen och därmed en hedersam silver plats i turneringen!

image3jpegimage2jpeg

Utöver matcher bjöd helgen på mycket team building och nya vänskaper kors och tvärs över Skåne och Sverige. På bussen hem var det sång, dans och tacktal – minnen för livet!

image4jpeg
image5jpeg